Ha személyes karrier-tanácsadás keretein belül dolgozom valakivel együtt, azok után, hogy megismerkedtünk, s átbeszéltük az igényeket, célokat, problémás területeket, mindig készítünk közösen egy akciótervet.
Azonban mit tegyél, ha neked nincs személyes tanácsadód az álláskeresés során?
Nos, egyszerű, írd meg magad, s aztán tartsd is magad a leírtakhoz! 🙂 Ma ehhez adok tanácsot neked!
Az álláskeresési akcióterv nem ördöngösség. Nem azt mondom, hogy nem kell hozzá szakmai tapasztalat, de a tapasztalatomat, amit 15 év alatt szereztem a HR szakmában, nem a tervek írásában kamatoztatom. Inkább a végrehajtás (avagy hajtatás :-)) és motiválás a nagyobb munka!
Ha állást szeretnél találni, s már jól megfogalmaztad, hogy mi a célod (konkrét, mérhető, reális, határidőhöz kötött), akkor ez a kiinduló pont. A példa kedvéért legyen ez 3 hónapon belül egy marketing munkatársi állás, egy adott iparágban, Budapesten.
Mik a részfeladatok, amire le tudjuk bontani ezt a nagy kihívást?
- kell egy jó, testreszabott szakmai önéletrajz és egy kísérőlevél – motivációs levél,
- regisztrálj a legnépszerűbb álláshirdető oldalakra, és állíts be magadnak hírlevelet, hogy ne te nézegesd naponta a hirdetéseket, hanem egyben összegyűjtve megkapd hírlevél formájában,
- ugyanezen portálokon töltsd fel az anyagodat az adatbázisba,
- keresd fel a nagyobb közvetítőcégeket, ahol ilyen típusú állásokat hirdetnek, s ide is add be az anyagodat,
- eddig ez a passzívabb része volt, most jön a valóban hasznos, aktív rész: írd össze az elkövetkezendő 3 hónapban megrendezésre kerülő állásbörzéket, hogy ide is el tudj menni (persze előre felkészülve),
- írj egy listát azokról a cégekről, ahol valószínűleg van, vagy lesz ilyen típusú állás (nem 5-6, hanem 30-40 cég legyen rajta!), s tudj meg róluk minden fontos információt, majd küldj célzott, csak nekik írt, nekik szóló pályázatot a döntéshozónak,
- izzítsd be a kapcsolatrendszeredet, hogy minél több ismerősöd tudja, pontosan milyen állást keresel, találkozz velük, beszélgess a terveidről,
- szerezz be referenciát régi vezetőktől,
- tedd rendbe a közösségi médiában a jelenlétedet (Facebook, Linkedin, egyéb fórumok),
- ha eddig nem tetted, építs szakmai kapcsolatokat (klubok, egyesületek, szakmai rendezvények…
- készülj fel az interjúkra, kérdésekkel, válaszokkal, rövidebb és hosszabb önbemutatkozással
- tájékozódj a bérekről a szakmádban, készülj fel a bértárgyalásra!
Nos, röviden ez lenne a lista, persze minden pontot ki lehet még fejteni, de ha ezzel elindulsz, már nem nagyon ronthatod el. Ne a szerint végezd a feladatokat, hogy melyikhez vagy kedved, s melyiket nem annyira szereted, mert akkor a könnyebb ellenállás irányába mész el, s pont nem ez a cél.
Időtávokat is rendelj minden egyes részfeladathoz! Én most itt nem írnék, mert mindenkinek más a rendelkezésre álló szabadidő mennyisége, s attól függően, hogy melyik szakmában keresel állást, az adott eszközök némelyikével egyáltalán nem kell foglalkoznod (vagy csak nagyon kicsit), míg másokra meg nagyon sok időt kell szánnod. Kissé túlzó példa, de rákkutatóként hanyagolhatod az álláshirdetéseket, ellenben a kapcsolati hálódat és a direkt keresést kell előtérbe helyezned.
Nosza, írd meg a sajátodat, s csapj a lovak közé!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: